Öğrenciler orman için yarıştı

Posted by

Türkiye Ormancılar Derneği’nin (TOD) bu yıl 3’üncüsünü düzenlediği Orman Oyunları Olimpiyatı’nı Bartın Üniversitesi Orman Fakültesi öğrencileri kazandı. Türkiye genelindeki 12 orman fakültesinden 11’inin katıldığı yarışmada ikinciliği Düzce, üçüncülüğü Karadeniz Teknik Üniversitesi’nin orman fakülteleri aldı.

Yarışmaya İzmir katılamazken, Isparta, Kastamonu, Çankırı Karatekin, Kahramanmaraş Sütçü İmam, İstanbul Cerrahpaşa, Karabük, Artvin Çoruh ve Bursa Teknik üniversitelerinin orman fakültelerinden gelen toplam 110 öğrenci zorlu parkurda yarıştı.

TOD’un Bolu Yumrukaya köyünde bulunan orman sahasında düzenlenen olimpiyatta öğrenciler gruplar halinde tomruk yuvarlama, bitki tanıma, istif yapma, yaş halkası sayma ve tomruk kesme oyunlarında yarıştı. Öğrenciler zorlu parkurda zaman zaman zor anlar yaşadı.

Türkiye Ormancılar Derneği Başkanı Hüsrev Özkara, olimpiyatların Türkiye’de orman fakültesi öğrencilerini bir araya getiren tek etkinlik olduğunu söyledi. Ülke ormanlarını korumada iyi yetişmiş ormancıların kritik önem taşıdığına işaret eden Özkara, “Amacımız orman fakültelerindeki öğrencilerin mesleğe başlamadan önce bilgi sahibi olması, teşkilatı tanıması ve kaynaşmasını sağlamak. Gelen öğrenciler !orman mühendisliğinin bu kadar önemli olduğunu düşünmemiştik’ diyor. Organizasyonda tecrübeli meslektaşlarını tanımaları motivasyon açısından çok önemli oluyor. Onlara ormancılık kültürünü öğretiyoruz, mühendis olduklarında nasıl bir anlayışla çalışacaklarını daha iyi görüyorlar” dedi.

Türkiye’nin çeşitli illerinde 12 orman fakültesinde orman mühendisliği ve orman endüstri mühendisliği alanında eğitim verildiğine işaret eden Özkara, mezun olan öğrencilerin işsiz kalmasından ya da başka işlerde çalışmak zorunda kalmalarından büyük üzüntü duyduklarını söyledi.

Özkara şu değerlendirmeyi yaptı:

“Geçmişte 2 orman fakültesi vardı, şimdi ise bu sayı 12’ye çıktı. Mezun olanlar iş bulamıyorlar. İş alanı zaten ağırlıklı olarak devlet. Özelde iş sahası çok sınırlı. Dolayısıyla mesleğini yapamayanlar polis, asker, muhafaza memuru, bekçi, pazarlama, işletme gibi alanlarda, yani nerede iş bulabilirlerse orada çalışıyor. İşsizlik bu okullardan mezun olan öğrencilerin belini büküyor. Devletin eğitim için harcadığı kaynaklar heba oluyor. Fakülte ve öğrenci sayısını artırmaktan ziyade iyi eğitim öne çıkmalı.”

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir